مقالات سياسي و اجتماعي
صفحه نخست   ::   آرشيو  ::   تماس با من   
 
انسان تنها نيست

انسان تنها نيست و قدرت او از همين جا ريشه ميگيرد.

                                                                      ايلين وای سگال


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۳٠ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۷

تنها راه جلوگيری از تاراج مردم توسط حکومت اينست که حکومتگران بطور متناوب از سوی اکثريت مردم قابل کنار گذاشتن باشند .

                                                           مکفرسون


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢٩ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

تقديم به روح بازرگان

تسليت را به كدامين محضر،

به چه كس بايد گفت ؟

به علي (ع)

يا به مصدق ؟

كه چو او صدق و صفا داشت،

به چه كس بايد گفت ؟

تسليت را به علي بايد گفت،

او ز وحشت ز ترور فاصله داشت،

او علي گونه علي وار حكومت مي كرد.

او به  ”سقراط “ تاسي مي جست .

تسليت را

به ” پركليس“

به ” پوپر “ بايد گفت :

در مبنديد برانديشه آزادي شهر

به تعقل بگرائيد

                   به عقل ،

جاهلان

                   دشمن فرهيختگانند هنوز

شب نمايند

درخشنده خورشيد به روز

او را” چريك پير “

                   مقلب نموده اند

اسطوره بود

در اين سرز مين سخت

آزاده بود

ز منبر، ز تاج و تخت.

او” راه طي شده اش “را

                   عبور كرد.

او يك نمونه والا مقام بود.

او منقد به خطاهاي فراوان،

به خطاهاي بزرگان،

كه بزرگ است و فراوان ،

به زیان همگان

                      بود.

اوبه آزادي انديشه،

بيان،

       حزب،

                  به ايران،

                             نگران بود.

او به ايران و سرانجام،

                           به ” انسان “ نگران بود،

آخرين نخبه آن نسل و زمان بود.

او( خدا) را به سر پنجه دانش،

نه به جادو مي جست.

لايق تسليتش،

                  هر خس و خاشاکی نيست.

تسليت را به بزرگان جهان بايد گفت،

تسليت را به ” محمد ( ص ) “ به خدا بايد گفت.

                                                                       اول بهمن 1373

 


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢٧ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۶

فراموش کرده ايم که بزرگترين خطر برای آزادی انسان تمرکز قدرت است خواه در دست حکومت يا هر فرد يا گروه ديگر باشد.

                                                       فريد من


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢٦ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۵

هخامنشیان ، سر مشق مردمسالاری

 

روزنامه اطلاعات چهارشنبه 23 دیماه 83 در صفحه 6 گزارشی از ایرانشناسان

اسپانیائی دارد که حیفم امد انرا خلاصه کنم . فقط توصیه میکنم مطالعه فرمائید.

 


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢٥ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

به تاريخ بنگر که آئينه است!

در اين کشور که مردم آن ملت های متمدن را قابل

نميدانند بلکه حقير ميشمارند هنوز بردگی و شکنجه

همچون دوران تفتيش عقائد(انگيزيسيون)رواج دارد.

اهتمامی که نمايندگان سياسی دول اروپا در اين

گونه امور به خرج ميدهند و تذکرات آنان به دولت

ايران که اغلب اوقات در موقعيتهای بی ارزش و

هنگام عقد قراردادها يا حدوث حادثه مهمی در

مشرق زمين است بندرت سودمند افتاده است و

بنظر می ايد که انان نيز با سکوت در برابر اجحاف

و ستم های وحشتناکی که روزمره در اين کشور

اعمال ميشود مشوق دولتيانند.

کارلا سرنا بانوی جهانگرد ايتاليائی در دوران ناصرالدينشاه قاجار


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢٤ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

وزن اشخاص

وزن اشخاص در جامعه بقدر شدائدی است که در راه مردم تحمل ميکنند .

                                  ملکتاج خانم مادر زنده ياد دکتر محمد مصدق


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢۳ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه ازادی ۲۶۴

هر نظام سياسی تا وقتی دموکراتيک است که قدرتمندترين تصميم گبرندگان جمعی ان از راه انتخابات عادلانه  درست و ادواری انتخاب شوند که در آن نامزدها برای کسب آرائ مردم آزادانه رقابت ميکنند و همه افراد بالغ واقعا از حق رای برخوردارند .

                                                                             هانتيگتون


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢٢ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۳

گسترش آزادی فردی نيازمند حکومتی هر چه بيشتر پاسخگو و نظام اداری هر چه بيشتر کارا  است.

                                                                   جان استوارت ميل


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢۱ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

مردمسالاری مستقيم

 

انتخابات میاندوره ای و ریاست جمهوری و طرح یک پیشنهاد                           

مردمسالاری شکلی از حکومت مردم بر خود ، محسوب میشود که بر اساس خواست اکثریت عمل کند .   ولی در ایران رئیس جمهور  حتی فاقد قدرت قانونی برای اجرای متنی است که در پیشگاه خداوند به آن سوگند میخورد ، نمایندگان مجلس ایران نیز  متاسفانه آنچنان با مردم خود بیگانه اند که غالب مذاکرات و تصمیمات مهم و سرنوشت ساز را در جلسات غیر علنی میگیرند و برغم اصل شصت و نهم قانون اساسی طی بیست و پنج سال گذشته حتی یک مورد از گفتگو و یا مصوبات این جلسات را برای آگاهی عموم منتشر نکرده اند.اصل هفتاد و ششم قانون اساسی نیز که حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را بر عهده مجلس گذاشته به کرات و بصورت علنی نقض گردیده و هیچ یک از نهادهای غیر منتخب اجازه بازرسی به نمایندگان مجلس را نداده و نمیدهند و حتی اصل هشتاد و شش قانون اساسی دال بر آزادی اظهار نظر و مصونیت نمایندگان در مقام ایفای وظایف نمایندگی نیز آنچنان به ابطال کشیده که بطلان ان بر احدی پوشیده نیست  ، خلاصه آنکه 39 اصل (1) از اصول قانون اساسی تا کنون عاطل مانده و لذا در چنین شرایط وانفسائی پیشنهاد میکنم از انجا که کار آمدی هر نظامی به تائید و حمایت عمومی نیاز دارد ، خود شهروندان تدریجاقدرت تصمیم گیری در موردهمه قوانین را در اختیار بگیرند تا با گسترش تدریجی حیطه آزادی لااقل با دیگران اینهمه فاصله نداشته باشیم.این شیوه پیشنهادی قانونگذاری در یونان باستان برقرار بود و امروز نیز درپاره ای از  کانتونهای سوئیس اجرا میشوداما بدلیل مشکلاتی که برای جمع شدن همه مردم در مکان و زمان معین وجود داشت توفیق چندانی نیافت و در سایر نقاط جهان عملی نشد و مردم بناچار به سیستم نمایندگی ومردمسالاری غیر مستقیم رضایت دادند ولی همواره این پرسش در اذهان مردم جهان باقیماند که ایا درست است به تصمیماتی گردن نهند که هیچ دخالتی در اتخاذ آنها نداشته اند یعنی نوعی بیعدالتی آشکار بصورت نهادینه در امده است.

اگر بنا است الگوی تازه ای از مردمسالاری  بعنوان یک ساز و کار امروزین  جایگزین نظام حزبی رقابتی و حکومت کاملا غیر مستقیم (مبتنی بر نمایندگی) که هرگز شکل معنا داری  از آن در ایران  محقق نشده  شکل بگیرد و یک کشور بزرگ جهان سومی یعنی  ایران را بسوی آمیزه ای از یک دموکراسی مستقیم و غیر مستقیم سوق دهد  قطعا نیازمند ساز و کارهائی متفاوت از شیوه های معمول  در نظام رقابتی و حزبی جهان هستیم و اصولا چه دلیلی دارد که به نظامهائی چشم بدوزیم  که دوران شکل گیری آن به فاصله دوقرن یا بیشتر از روزگار ما باز میگردد .بسیاری از مردم ما در مجتمع های مسکونی با تلفیق منافع فردی و جمعی  اشنا شده و به ان خو گرفته اند و بسادگی با اندکی آموزش از طریق وسائل ارتباط جمعی میتوانند این تجربه را در ابعاد ملی آموخته و گسترش ببخشند.       

 به برکت اینترنت و فناوری ارتباطات و فقط با استفاده ازشماره رمز ملی میتوان همه مردم را بسوی« دموکراسی مستقیم »هدایت کرد تا نهایتاخود آنهابجای نمایندگانشان مستقیما در امرقانونگذاری مشارکت نمایند.  زیرا مشکل یافتن مکانی برای گرد آوردن ملیونها شهروند با فناوری ارتباطات وگسترش اینترنت و تاسیس کافه نتهای فراوان در همه شهرها و حتی تعدادی از روستاهاحل شده است.میدانیم که هر اندیشه تازه ای قطعا دارای نقاط ضعف و ایراد و اشکال میباشد وحتی بعداز تائید و تصویب همگان نیز در مرحله اجرا کاستی های خود را نشان میدهد   همچنین رابطه بین مشارکت کمتر و نابرابری اجتماعی بیشتر، بر عموم مردم روشن شده و همه میدانند که لازمه ایجاد جامعه ای انسانی تر و برابر تر نیازمند یک نظام سیاسی مشارکتی تر از انچه در جهان امروز وجود دارد میباشد.آیا هر عضو از جامعه میتواند در فرایند قانونگذاری مشارکت کند؟ برخی اندیشمندان توانمندی مردم عادی را برای گذار سالم از پیچیدگیهای امور جامعه مورد پرسش قرار داده اند که جیمز مدیسون در زمره نخستین کسانی بود که بین دموکراسی محض و شکل عملی آن یعنی دموکراسی مبتنی بر نمایندگی حدود دو قرن پیش تمایز قائل شد البته در همان دوران نیز جرمی بنتام در مقام پاسخگوئی بر آمد و دموکراسی را وسیله ای برای به حد اکثر رساندن خیر برای اکثریت مردم مطرح ساخت هابز و جان لاک نیز تک تک انسانها را به عنوان «افراد» صاحب حقوق شهروندی در برابر دولت محسوب نمودند و لاک اضافه نمود که حیات ، آزادی و مالکیت حقوق سه گانه و لاینفک انسان محسوب میشوند که بطور طبیعی آن را احراز کرده است به همین دلیل حکومت نمیتواند این حقوق را از فرد سلب کندو این تلقی از حقوق انسانی بود که به مسلم انگاشته شدن محدودیت برای حکومت منجر شد .                                  

         ژوزف شومپتر به رهبری سیاسی و تبلیغات سیاسی بعنوان عواملی اشاره میکند که بجز انتخاب رهبران ،توانائی دیگری به مردم نمیبخشد و بجز نخبگان اکثر مردم توانائی مشارکت در امر حکومت را ندارند و دموکراسی پارلمانی چهار چوبی را فراهم میاورد که در آن مردم فقط شاهد «چرخش نخبگان» اند یعنی انتخابات فقط اقدامی است برای جایگزینی گروهی از نخبگان بجای گروهی دیگر و برابری سیاسی مورد تبلیغ فیلسوفان دموکراسی هرگز محقق نخواهد شد و بدون برابری، آزادی هم وجود نخواهد داشت به زعم برخی دیگر از متفکران ، دموکراسی  به لزوم ایجاد ساختارهای مشارکت مستقیم و مستمر در سطوح مختلف حیات اجتماعی ، سیاسی توجه دارد و مشارکت همگان در فرایند تصمیم گیری و مساله مشارکت مستقیم را پیش میکشد حال انکه در دموکراسی پارلمانی فقط به نمایندگان مردم چنین حقی تفویض میشود و مردم تنها برای انتخاب نمایندگان خود بطورمستقیم مشارکت مینمایند.                                            

ا         امروزکه ساختار پنهان قدرت و آمیزه ای از روابط خویشاوندی و دوستی در سیاست ، بر جهانیان آشکار شده و حتی در کشورهای پیشرفته عموم مردم از این وضعیت در رنج بسر میبرند اگر در موقعیت فعلی بجای آقای هاشمی رفسنجانی بودم و قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی را داشتم ، نه با استعفا که با اعلام انحلال مجمع تشخیص مصلحت و واگذاری وظائف این مجمع به خود مردم و از طریق دموکراسی مستقیم به اهداف زیر میرسیدم و مطمئن بودم که در مقام مقایسه با 39 اصل در بر گیرنده حقوق ملت که طی 25 سال در قانون اساسی عاطل مانده است این انحلال ،قانون شکنی تلقی  نخواهد شد:                

ا        الف : بعد از سپری شدن بیست و پنجسال سر انجام به پدیده انقلاب معنا میبخشیدم.                                                                 

         ب : جامعه را با این نخستین گام بسوی مردمسالاری دینی و مشارکت مستقیم عمومی سوق میدادم .                                              

         ج: خدشه های درست یا غلط گذشته را از چهره خود پاک میکردم و به پیروزی در انتخابات آتی امیدوار میشدم .                                   

         د:گام نخستین را برای انحلال همه نهاد های موازی و خرج تراش و غیر ضروری و حرکت بسوی شکل گیری دولت حد اقل بر میداشتم.     

         ه: از همه موارد فوق مهمتر اینکه به سوگند خویش در برابر خداوند و قولی که به حمایت از آزادگی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته ، وفا میکردم .             هرمز ممیزی

 

 

1 – اصولی از قانون اساسی که کاملا و یا بخشهائی از آن طی 25 سال عاطل مانده:          

اصل 2 بند 6 اصل 3 بندهای 6-  14 اصل 8  اصل 9 اصل 22 اصل 23  اصل 24  اصل 25  اصل 26  اصل 27  اصل 32 اصل 34  اصل 35  اصل 37  اصل 38  اصل 39  اصل 43  اصل 56  اصل 58  اصل 59  اصل 62 اصل 67  اصل  69  اصل 76  اصل 84  اصل 86  اصل 90  اصل 101  اصل 113  اصل 121  اصل 142  اصل 154  اصل 156  اصل 165  اصل 168  اصل 169  اصل 171  اصل 175  اصل 177 

 


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٩ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۲

دولت حداقل چهارچوبی است که در درون آن هر کس ميتواند بدنبال يوتوپيا (آرمانشهر) توصيفی خود برود . پس دولت حداقل همان يوتوپيا است . حقوق فرد در چنين دولتی نقض ناپذير است زيرا فرد نه وسيله نيل به اهداف ديگر بلکه خود هدف نهائی ميباشد و هر فردی حق انتخاب غايات مطلوب خود را دارد .

                                                              رابرت نوزيک


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱۸ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۱

نظام دموکراتيک نظام نظارت همگانی بر تصميم گيرندگان حکومتی بر اساس آزادی بيان و انجمن و گزينش انتخاباتی آزاد در شرايط برابر سياسی است .

                                                                  ديويد بيتام


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٧ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۶۰

 

من دموکراسی را شیوه ای از تصمیم گیری در مورد مقررات و سیاستهائی

تعریف میکنم که برای جمع الزام آور است و مردم بر آن نظارت میکنند.

دموکراتیک ترین ترتیبات آنست که همه اعضا از حق برابر موثر برای شرکت

مستقیم در تصمیم گیری بهره مند باشند ، یعنی ترتیباتی که به بالاترین میزان

ممکن اصول نظارت همگانی و برابری سیاسی را تحقق بخشد . دموکراسی را

باید نظامی تصور کرد که در انتهای طیفی جای دارد که آنسوی دیگرش نوعی

نظام حکومتی است که در آن مردم کاملا از شرکت در فرایند تصمیم گیری و

هرگونه نظارت بر آن محروم شده اند.

                                                      دیوید بیتام

 


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٦ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۵۹

دموکراسی جامعه ايست که ميکوشد تا تضمين کند همه اعضايش بطور برابر آزاد باشند.

                                                                    جان استوارت ميل


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٥ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

دولت حد اقل

وجود دولت امری موجه است ولی تا زمانيکه بصورت حد اقل باقی بماند.

                                                                            رابرت نوزيک


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٤ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

علم و عرفان

علم بدون عرفان  علم زيبائی نيست !

                                                  انشتن


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱۳ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۵۸

دفاع مدرن از آزادی فردی اقتضا می کند که هم اخلاق جاری و هم اخلاق کهن از بيخ و بن مورد بازنگری قرار گيرد.

                                                          فون هايک


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٢ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۵۷

حکومت هيچ اقليتی رفاه و سعادت و امنيت اجتماعی عامه را تامين نميکند.

                                                                    برتراند راسل


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱۱ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

نقل از پيام دوقلوها

دوستان عزيزم
فدراسيون بين المللی وزنه برداری داره بهترين وزنه بردار سال و بهترين وزنه بردار قرن را انتخاب می کند. داوران اين انتخاب مردم هستند که می توانند رای های خودشان را از طريق ايميل برای اين فدراسيون ارسال کنند. از ديد من رضازاده واقعا شايسته اين انتخاب هست. بنابراين کارت رای گيری را که در فرمت Word بود پر کردم و ارسال کردم. شما هم اگر با من هم عقيده ايد و باورتون اينه که رضازاده شايسته اين عنوان هست نبايد بگذاريد که حقش ضايع بشود. قبول دارم که اين موضوع به اهميت بسياری از معضلات ديگر که الان مردم ما با آن دست به گريبان هستند نيست ولی دو نکته هست که باعث اين می شود که من از اين حرکت حمايت کنم.

اول اينکه نوشتن اسم رضازاده در کارت رای گيری و ضميمه کردن آن به ايميل و ارسالش فقط پنج دقيقه وقت من را می گيرد، حالا اگر من بدانم که با گذاشتن پنج دقيقه وقت می توانم از تضييع حق يک جوان جلوگيری کنم، آنهم جوانی که ده ها بار سبب خوشحالی من و مليون ها نفر مثل من شده و کمک کرده تا حس سرکوب شده افتخار در تک تک ما زنده بشه؛ انسانی نيست که از اين کار دريغ کنم.

دوم اينکه اين کار عمليه، مثل بمب گوگلی يعنی هيچ چيز مبهم و گنگی ندارد و کار هم در حد توان ما هست. راحت تر بگم بر خلاف خيلی کارها، سنگ بزرگی نيست که نتوان زدش يا لقمه اي نيست بزرگتر از دهنمان.

رضازاده رقبای سختی دارد و من شنيدم که ترکها حسابی دارند برای نعيم سليمان اوغلو و يونانی ها هم برای يک وزنه بردارشان مردم را تشويق به رای دادن می کنند. امير ايميل فرستاده که توی راديو تلويزيون ايران هم دارند برای رای دادن به رضازاده تبليغ می کنند و حتی اعلام کردند که اگر چند ايميل داريد با همه ايميل هاتون کارت رای را بفرستيد. ولی من در عين اينکه از همه شما می خواهم که اگر و فقط اگر رضاراده را محق اين عنوان می دانيد بهش رای بديد ولی تمنا می کنم که تقلب نکنيد. واقعا باعث خجالت هست که رسانه های دولتی ايران مردم را تشويق به تقلب می کنند. فراموش نکنيد که شما يک نفريد و فقط يک حق رای داريد نگران اين هم نباشيد که حريفتان تقلب می کند يا نه؛ شما کار درست را انجام بديد. باور کنيد که اگر رضازاده بهترين وزنه بردار قرن که هيچ، بهترين ورزشکار تاريخ هم بشود، ولی اين عنوان با تقلب باشد پشيزی ارزش ندارد. به جای آن سعی کنيد که دوستان، اقوام و آشنايانتان را هم به هر صورتی که می توانيد ترغيب کنيد به شرکت در اين رای گيری.

حالا چه کار بايد کرد:
اينجا می توانيد فرم را که به فرمت word هست دانلود کنيد.
دراين فرم اسم رضازاده نوشته شده. موارد ديگر که بايد در فرم نوشته شود در بخش توضيح ضروری در پايين اين مطلب آورده شده. حالا اين فرم را Save as کنيد در هارد درايو خودتان. بعد فرم save شده را در يک ايميل attach کنيد و به اين آدرس aniko.nemeth.mora@iwfnet.net بفرستيد در متن نامه هم نياز نيست که چيزی بنويسيد. می توانيد برای عنوان نامه بنويسيد Vote for the Best Lifters of the Century . بعد هم روی Send کليک کنيد و خلاص. يادتون باشه که فقط تا ۳۱ دسامبر فرصت داريد پس لطفا نگذاريد دم آخر و عجله کنيد.

باز هم حرف هميشگيم را تکرار می کنم. نگاه نکنيد که کی گفته، ببينيد چی گفته و اگر درسته حمايت کنيد. من می دانم که خيلی از شما به هر دليلی، درست يا غلط، از من ممکنه خوشتان نيايد ولی اگر حرف هايی که نوشتم را قبول داريد بدون اينکه فکر کنيد که چه کسی گفته کار خود تان را انجام بديد.

توضيح ضروری
قسمت های ديگر فرم که بايد پر شود: ستون Country روبروی اسم رضازاده بنويسيد ايران
در انتهای فرم در سطر Voter's Name نام خودتان و در همان سطر جلوی Country اسم کشوری که زندگی می کنيد را اضافه کنيد.

جديد:
حاج حسين رضازاده را وزنه‌بردار قرن كنيد! مطلب امير که با ايميل هايی که فرستاد جرقه حمايت از رضازاده را روشن کرد.
حسين رضازاده ... شبگرد
فراخوان ملى براى انتخابات اينترنتى بهترين وزنه بردار قرن. امير مفخر
راهنمای همراه با عکس و تفصيلات برای فرستادن رای هايتان را در وبلاگ ساده تر از آب ببينيد.
مطلب پندار در همين زمينه.


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱٠ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

واقعيت اينست که ...

واقعيت اينست که فقه حاکم در دوران برده داری تدوين شده و همه خصوصيات برده و صاحب در آن بچشم ميخورد و با دنيای امروز همخوانی ندارد.


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٩ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۵۶

در مبارزه مدام برای دموکراتيک شدن  ميتوان با ايجاد آگاهی نظام مند از تجربه ديگر کشورها نوعی نقش واسطه ای معتدل را در اقدام سياسی آگاهانه بازی کرد .

                                                                                ديويد بيتام


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۸ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

آدرس سايت جديد

سایت حدید

ضمن تشکر از زحمات مدیران سایت پرشین بلاگ و عذر خواهی از دردسرهایی که برایشان آفریده ام ، آدرس سایت جدید خود را http://www.momayezi.com  را همراه با تعدادی آهنگ و مطالب سیاسی به دوستان عزیز معرفی می نمایم.

                                                                                          هرمز ممیزی

 

 


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۳ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۵۵

انسان در روند تصميم گيری و انتخاب به کمال خود ميرسد . نقض آزادی و خود مختاری انسان نقض انسانيت او است .

                                                               ايزايا برلين


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۳ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه آزادی ۲۵۴

نظارت قدرتهای انتخابی بر قدرتهای غير منتخب از عناصر مهم دموکراسی است.

                                                                          ديويد بيتام


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/٢ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته

بذر انديشه ازادی ۲۵۳

بزرگترين تهديد نسبت به آزادی نه از طرف دولتهای خارجی يا اقليتهای سياسی داخلی بلکه از خطر پرستش افراطی قدرت در ميان مردم پديد ميايد.

                                                                              وين داير


نقد و نظر () | ۱۳۸۳/۱٠/۱ - هرمز ممیزی |لينک به نوشته